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Evitar reclamaciones innecesarias al seguro prestando una atención de calidad

¿Son suficientes los seguros en el impredecible mundo actual?

En este entorno dinámico de amenazas, las organizaciones se enfrentan cada día a nuevos retos para mantener a salvo a su personal. 

El seguro es esencial para gestionar el impacto financiero durante una crisis o un incidente. Sin embargo, no cubre el tiempo y el esfuerzo necesarios para gestionar la situación y, lo que es más importante, el seguro no evita que se produzcan incidentes en primera instancia. 

Si un viaje de negocios o una misión se interrumpe a causa de una enfermedad, una lesión o un incidente de seguridad, puede acabar resultando costoso para su empresa, no sólo por los gastos inmediatos incurridos, sino por la pérdida de oportunidades de negocio, el impacto en la reputación de la organización y la pérdida de confianza de los empleados en sus prácticas de salud y seguridad. 

¿Cómo se asegura de que sus empleados comprenden los riesgos a los que se enfrentan antes de emprender un viaje o una misión? Tras un acontecimiento inesperado, ¿cómo puede actuar con rapidez para minimizar el impacto en su personal y en la continuidad de su negocio, al tiempo que proporciona apoyo específico donde más se necesita?

Los programas integrales de gestión de riesgos laborales centrados en la proactividad, la preparación y la planificación le permiten reducir la probabilidad y el coste de las interrupciones de la actividad empresarial debidas a incidentes sanitarios o de seguridad, al tiempo que cumple con su Deber de Protección hacia su personal.

 
  • 86%

    of calls from clients working jointly with International SOS and their insurer were resolved with no additional costs*

  • 75%

    anticipate risks to their travellers to increase or stay the same in 2022**

*Based on an analysis of 8,550 joint cases with Chubb over a period of three years
**Based on findings from a survey of c. 1,000 risk professionals across 75 countries, carried out by Ipsos MORI.

 

A Single Point of Contact for ALL Eventualities - Health, Wellbeing and Security

Health and security risks most often come hand in hand. With International SOS, you have one point of contact providing complete coverage for your people. With 27 Assistance Centres, 200 security experts, 6,000 medical professionals and over 103,000 credentialed global providers in over 239 countries providing timely, actionable intelligence, analysis, advice and on-the ground assistance 24/7/365, your organisation receives best-in-class services for your people wherever they are and in their preferred language.

Seamless Coordination with your Insurer

Proven operational and direct billing procedures through the Direct Billing Agreement (DBA) between International SOS and insurers allow you to focus on the crisis at hand. DBAs facilitate direct, smooth communication between us and your insurer, meaning you do not need to process or pay invoiced costs covered under your policy. Over 4,500 clients around the world already receive the added benefits from DBAs with International SOS and their insurer.

Real-Time Information on Each Case with Total Cost Transparency

Even a minor health or security issue, if unchecked, can quickly escalate into a more serious problem. Our workforce resilience service ensures your people are provided with 24/7/365 advice and assistance even in cases not covered by your insurance policy. You remain in control of cases and how your employees are cared for, with real-time updates to authorised approvers and ongoing case oversight via our ManagerView platform.
Our solution is proven. By partnering with International SOS alongside your insurer, you benefit from end-to-end prevention, risk and cost mitigation.
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